tisdag 18 september 2012

OLIVTRÄD

En mer ombonad matsal med nya (stooora) olivträdet.
Kan inte få för många tycker jag...
Köpte ett litet också (som ni ser på skänken) när jag ändå var igång.

Ljusslinga som jag köpte på Mio (rea för 199 kr!!!) hänger riktigt bra på gardinstången.
Kom ännu mer till sin rätt när olivträdet fick sin placering.
 
Gossarna får ofta hänga med mig på mina upptåg.
Lite dåligt med plats i vagnen,
men G tycket det var toppen att sitta under skogen
(som han själv uttryckt det!).

2 kommentarer:

  1. Så fint med olivträden inomhus! Jag funderar på att ta in mina nu innan det blir för kallt, men jag hittar inga krukor jag gillar. Din lösning var ju superfin!

    SvaraRadera
  2. Jag tog vedkorgen som kruka :). Funkar super!
    Dock ska du vara lite försiktig när du tar in dom efter att de stått ute hela sommaren. De jag har köpt stod i ett växthus, med andra ord relativt varmt (precis som inomhus). De jag har ute brukar fälla makalöst när jag tar in dom. Det jag har fått tips om är att de ska stå ljust och man ska vattna dom precis som du vattnar dina "vanliga" blommor. Lycka till!!

    SvaraRadera